Week 5 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Erik Koot - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Erik Koot - WaarBenJij.nu

Week 5

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Erik

26 Juni 2007 | Spanje, Sevilla

¡Hola amigos!

Maar weer is een verhaaltje van wat ik afgelopen week allemaal heb meegemaakt! Afgelopen vrijdag hadden we hier heel dicht bij m´n huis een groot feest op het plein. Achteraf bleek het een groot gay feest te zijn, maar dat maakte het er niet minder gezellig om en er waren uiteraard ook heteroseksuelen in overvloed ;)! Wat ze hier dan hebben heet ´el botellón´.. Het komt er op neer dat iedereen naar de supermarkt gaat en flessen drank, frisdrank, ijs en bekertjes koopt en gezellig met z´n allen op een plein er een hele gezellige avond van maakt! Helaas is botellón tegenwoordig verboden, maar als ze hier dan maar gewoon een bandje op straat zetten dan is het toch wel weer toegestaan.. Er was dan ook helemaal niemand naar de band aan het luisteren, terwijl het hele plein toch gevuld was ;)!
Op zaterdag was het weer één en al spanning in Sevilla.. Fc Sevilla stond namelijk in de finale van de Copa del Rey (Spaanse beker) en het moest spelen tegen Getafe, dat dik van Barcelona had gewonnen.. Wij dus met z´n allen naar de Ierse Pub en vol spanning hebben we de wedstrijd gekeken.. Gelukkig won Sevilla met 1-0 en was het weer één groot feest waar je ook heen ging! Overal werden kleine kampvuurtjes gebouwd en waren er gekken die erdoorheen sprongen (inclusief Michael ;)). Helaas heb ik geen foto kunnen maken toen Mike erdoorheen sprong maar op de foto-site staan wel wat foto´s van iemand die op het punt stond erdoorheen te springen!
Op zondag hadden we weer een feest (ja ja.. NOG 1 ;)) alleen was het deze keer niet echt een feest.. Op maandag zijn Dennis en Mike namelijk weer naar Duitsland en Engeland vertrokken.. Gelukkig weet ik vrijwel zeker dat ik ze weer ga zien als ik weer in Nederland ben want Dennis woont vrij dicht bij de Nederlandse grens en Michael gaat zeer waarschijnlijk naar Amsterdam verhuizen, dus het moet helemaal goed komen!
Op maandag dan toch maar een rustig avondje gehad op het dak van Tommy en Jens. Tot er op een gegeven moment een zwaluw tegen een van de waslijnen op het dak vloog en daarna tegen de muur vloog.. Ik heb Tommy, Jens en Nicole nog nooit zo hard zien rennen! De zwaluw vloog namelijk nog een paar keer omhoog richting ons en vloog nog een paar keer tegen een muur op.. Maar uiteindelijk wist ik hem toch te vangen en heb hem hoog in de lucht gegooid van het dak af, en uiteindelijk vloog hij toch nog goed weg :)! Dus vanaf gister word ik door Tommy ´The Birdsaver´ genoemd ;)!
Afgelopen 2 dagen privélessen gehad omdat de andere jongen in m´n klas niet zo vaak komt opdagen ;).. Dat is echt heel intensief, maar heel goed voor je Spaans! Dus m´n Spaans wordt elke dag beter, en m´n docenten vinden me nog steeds een snelle leerling, dus ik hoop dat ik over ruim 3 weken toch wel enigzins Spaans kan praten :)! Vandaag ook een hele kleine tour door de stad gedaan en toch maar eindelijk is een keer foto´s gemaakt van wat mooie dingen hier in Sevilla! Is een keer wat anders dan alleen maar feest foto´s met m´n vrienden hier ;)! Op de foto-site komen een aantal foto´s, maar dat is echt maar 5% van wat er hier allemaal wel niet te zien is! Vanavond zal ik alles er op zetten! Ik hoop dat ik nog veel meer dingen kan vastleggen hier, maar ik heb nogal de neiging om m´n fototoestel te vergeten ;).. En Sevilla is ook geen kleine stad dus ik kan helaas ook lang niet alles zien wat ik zou willen!
Volgende week zal ik weer een nieuw verhaaltje neerzetten wat ik deze week verder allemaal doe! Over iets meer dan 3 weken ben ik hier alweer 2 maanden geweest!
Dus ik zie jullie allemaal heel snel weer :)!

Besos, Erik


http://www.mijnalbum.nl/Album=346UKJSC

  • 26 Juni 2007 - 20:34

    Jeroen:

    Fan van guns & roses maar als een held op sokken voor een zwaluw, moet nie gekker worden met die Tommy!
    Heb je ook al een tattoo staan inmiddels?
    Oook deze week weer veel goede foto's van het klaslokaal gezien hou vol zo.
    Ciaoo J

  • 26 Juni 2007 - 20:40

    Nadine:

    Moooie schoenskies hoor!!
    Je hebt het wel erg naar je zin zo te lezen en te zien haha. Ga je mij nog wat spaans leren dan als je terug komt..haha.
    Dikke kus Nadine

  • 28 Juni 2007 - 06:41

    Vonkov:

    Echada de la buena mañana, usted sin embargo hace una vez algo más celebra entonces? no normal más joh. ¡Todavía una fotografía con su gewonnene cuenta con la camisa de TL2! Groetjes, Marte

  • 28 Juni 2007 - 15:53

    Pedro:

    Agencias/Assen
    El médico de MotoGP, Claudio Costa, confirmó que el piloto español Toni Elías (Honda), que sufrió una fractura de fémur en la primera sesión de entrenamientos libres del Gran Premio de Holanda, será operado esta tarde en el hospital de Assen.
    El catalán se fue al suelo en la última 'chicane' de 'La Catedral' quedándosele la pierna izquierda debajo de su montura y provocándole una fractura "muy grave" en palabras del galeno italiano.
    "Elías ha sufrido una fractura espiroidal del tercio medio del fémur izquierdo, una fractura muy grave que normalmente tarda mucho tiempo en curarse y se suele hablar de once meses de recuperación", explicó Costa.
    Sin embargo, el médico dejó claro que aplicando un particular sistema de fijación de la fractura y teniendo en cuenta "el corazón y las ganas de volver a correr" del español, este periodo se reduciría y el manresano "podría intentar regresar en el Gran Premio de la República Checa", que se disputará a mediados de agosto. ciao Pedroxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Juli 2007

Week 7

26 Juni 2007

Week 5

20 Juni 2007

Bijna op de helft

15 Juni 2007

Einde 3e week!

11 Juni 2007

Begin van de 3e week!
Erik

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 7105

Voorgaande reizen:

26 Mei 2007 - 21 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: